Recipe: Delicious Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere

Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere. Fantastisk opskrift på Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere. Jeg havde købt en sæk med de lækreste grøntsager - så med inspiration fra Kirsten Skårup så blev det til denne ret om den skal være helt grøn er op til ens humør - jeg havde en rest røget laksefilet som jeg kom på. Giv dig i kast med denne lækre ret, som både er blæret og har en fantastisk koncentreret smag.

Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere Jordskokker er fantastisk lækre, med en dejlig, sød og nøddeagtig smag. Har man først fået smag for den lille knold, er der ingen vej tilbage. Jordskokken er en fantastisk gavmild råvare. You can cook Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere using 13 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere

  1. You need 3-4 of røde jordskokker.
  2. You need 4-5 of blade savoy kål.
  3. It's of Et par håndfulde lilla krøllede rosenkål.
  4. Prepare 2 of guerande gulerødder.
  5. You need 3-4 of forårsløg.
  6. You need 1 of tsk friskrevet ingefær.
  7. You need 1/2 of tsk karry.
  8. Prepare of Ca.1 dl god tomatsauce (jeg havde en rest i fryser).
  9. Prepare 1 of dl røde linser.
  10. It's of Evt lidt frisk grønt til pynt.
  11. You need of Kokosolie til at stege i.
  12. Prepare 4-5 of skiver laks fra filet - kan udelades.
  13. Prepare of Salt og peber.

Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere Jeg havde købt en sæk med de lækreste grøntsager - så med inspiration fra Kirsten Skårup så blev det til denne ret om den skal være helt grøn er op til ens humør - jeg havde en rest røget laksefilet som jeg kom på toppen. Jordskokker er en lækker rodfrugt med en nærmest nøddeagtig smag, og her kan du læse meget mere om jordskokkerne, næringsindhold og hvad du kan bruge jordskokker til. Dryp med honning og citronsaft og spray/pensl med lidt olie. Rist dem i lidt olie ved god varme sammen med paprika og sumac.

Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere step by step

  1. Jeg havde de skønneste grøntsager og havde netop læst i min nye kogebog af Kirsten Skårup..
  2. Vask og skrub jordskokker og gulerødder - skær i tynde skiver på mandolin jern. Skyl rosenkål og savoy kål som skæres i strimler. Forårsløg skæres i små stykker.
  3. Kog linser i rigeligt vand ca 20 min.
  4. Varm kokosolie ca 3-4 spsk på en stor pande eller sauterpande - tilsæt karry og rør igennem - tilsæt jordskokker og gulerødder sauter et par min - tilsæt linser med lidt væde og tomatsauce samt frisk revet ingefær..
  5. På en anden pande sauteres kål og forårsløg et par min også i lidt kokosolie - tilsæt så kålen til de andre grøntsager smag til med salt og peber - vend rundt - pynt evt med røget laks og lidt friskhakket krydderurter - server.

Anret gulerødderne på et fad, kom lidt dressing hen over og drys med kikærter. Om sommeren kan vi se frem til spæde salater, nye kartofler, jordbær og alverdens andre lækkerier. Til efteråret er vi lige så heldige, for der kan vi blandt andet se frem til noget af det bedste tilbehør til en god oksesteg i stegeso - nemlig bagte rodfrugter i ovn. Det vrimler nemlig netop nu med gulerødder, orangerødder, rødbeder, gule beder, bolchebeder, pastinakker. Stegte jordskokker og porrer giver ekstra fylde til den. og i denne opskrift er der blandt andet anvendt kartofler og gulerødder.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Delicious Stegte jordskokker og gulerødder med savoykål og lidt mere"

Post a Comment