Recipe: Appetizing Surdejsbrød med durummel

Surdejsbrød med durummel. Jeg viser processen for at bage surdejsboller med gulerødder. Processen indeholder indarbejdning af revne gulerødder i surdejen til udskæring og bagning af. Nemt surdejsbrød, en grundopskrift med en genvej - Bagvrk.dk.

Surdejsbrød med durummel Jeg har surdej i mit køleskab - men mest på rugmel. Når der skal bages et godt hvidt brød, så bager jeg dette, hvor jeg starter forfra med surdej og. Dette er en fantastisk surdejsbrød med cheddar opskrift. You can have Surdejsbrød med durummel using 11 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Surdejsbrød med durummel

  1. You need 5 g of gær.
  2. You need 2 of dl vand - lunkent.
  3. You need 1 spsk of kærnemælk - brug en god kvalitet - gammeldags.
  4. You need 75 g of hvedemel - jeg bruger manitoba.
  5. Prepare 75 g of durummel.
  6. Prepare 5 of dl vand.
  7. It's 250 g of durummel.
  8. Prepare 3 spsk of olievenolie.
  9. Prepare 2 of tsk salt - jeg bruger sydesalt.
  10. You need 1 of tsk honning eller sukker.
  11. Prepare of ca. 500 g mel - igen jeg bruger manitobamel.

Et brød med en luftig krumme, en sprød skorpe med knasende ost og lækre krydderier. Lækre luftige filonebrød, der kan bruges til frokost, madpakken eller som tilbehør Gæren udrøres i håndvarmt vand og resten af ingredienserne blandes i. Lækre og hjemmebabte surdejsbrød, og de skønne brød med surdej er meget nemme at bage Her er en nem opskrift på surdejsbrød. Se opskriften surdejsbrød med manitoba her.

Surdejsbrød med durummel instructions

  1. Fordejen af 5 g gær, 2 dl vand, kærnemælk, hvedemel 75 g og durummel 75 g - røres sammen i en skål. Dæk skålen med et klæde eller med film - hvis du bruger film så prik et par huller. Fordejen vil boble og falder så til ro og så er du klar til til næste trin. Du kan sætte i køleskab eller på køkken bordet. Alt efter hvor varmt den står så tager det fra ca. 16 - 24 timer..
  2. Kom så fordejen i en stor skål eller i røre skålen hvis du bruger røremaskine, tilsæt resten af ingredienserne, 5 dl vand, 250 g durum mel, 3 spsk olie, 2 tsk salt, 1 tsk honning og ca halvdelen af hvedemelet. Ælt hvis røre maskine ca. 4-5 min og i hånden lidt længere tid ca 10 min - du tilsætter mel så dejen netop slipper, du skal ikke have en tør dej. (Hvis du vil have en hvid surdej er det nu du tager ca. 200 g fra og kommer i et glas med låg og gemmer i køleskabet)..
  3. Dæk nu dejen igen med klæde eller film med huller, så dejen får lidt luft, lad den hæve ca. 3 timer ved stue temperatur eller du kan sætte i køleskab natten over..
  4. Tag dejen ud af skålen på et mel drysset bord - del i 2 - ikke noget med at ælte. Læg brødene på en bageplade bekældt med bage papir eller i brød form. Efterhæv i ca. 20 min..
  5. Drys brødet med durummel og skær rids med en skarp kniv eller barberblad. Sæt i ovnen ved 250 g - sprøjt evt vand i ovnrummet skru ned til 225 grader bag i 15 min - skru ned til 200 g bag i ca. 10-15 min. afkøl..
  6. Man kan pensle med æg eller kold kaffe - men jeg kan lide den matte overflade -velbekomme!.

Manitoba hvedemel kommer fra Canada og kaldes også for verdens bedste hvede på grund af melets høje. Sorter efter billede - Sorter Alfabetisk - Sorter efter karakter - Sorter efter. Opskrift på baguette med durummel og havsalt. Jeg har efterhånden bagt en del baguettes gennem tiden, og min erfaring er, at det helt Baguette - opskrift med durummel. Du skal bruge surdej i denne opskrift.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Appetizing Surdejsbrød med durummel"

Post a Comment