Recipe: Perfect Nemt surdejsbrød

Nemt surdejsbrød. Dejen skal æltes en del, så det vil være en fordel med en røremaskine, men det kan også sagtens lade sig gøre ved håndkraft. Du kan meget nemt bage dette lækre surdejsbrød i gryde, hvor dejen er langtidshævet. Nemt surdejsbrød i gryde med rugsurdej og kærnemælk.

Nemt surdejsbrød Jeg er så heldig at have. Et surdejsbrød kræver tid og kærlighed men ikke særligt meget arbejde. Hvis man ellers har styr på timingen. You can have Nemt surdejsbrød using 5 ingredients and 11 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Nemt surdejsbrød

  1. Prepare 550 g of Hvedemel.
  2. It's 295 g of Vand.
  3. It's 220 g of Surdej.
  4. You need 10 g of Salt.
  5. It's 1 kop of Vand til damp.

Der er lange perioder i køleskabet og på køkkenbordet, så du skal lige holde styr på, hvor. Denne opskrift giver et lidt mildt brød. Sprød skorpe, blød krumme med kæmpe huller og masser af smag. Har I lyst til at lære hvordan man bager et nemt, friskt og lækkert surdejsbrød der holder sig saftigt i Så se med her hvor jeg finder min indre Charles Boyle frem og laver et surdejsbrød for begyndere.

Nemt surdejsbrød step by step

  1. Kom alle ingredienser i en skål og rør sammen..
  2. Æltefasen: Ælt nu dejen i 10 - 15 eller til den elastisk og man kan strække den helt ud uden at den brister. Faktisk tog det næsten 20 min. sidste gang lavede dej, før den var helt rigtig..
  3. Hvornår er dejen æltet nok? det kan man se og mærke på den, den ændrer sig og bliver helt elastisk når den har fået nok og så kan man jo lave glutenprøven. Gør dine fingre våde og tag en klump dej op stræk nu dejen ud til den bliver helt tynd og gennemsigtig, hvis den brister når man gør dette, så skal den æltes yderligere..
  4. 1.Hævning: Nu skal dejen over i en skål og hæve i ca.3 timer ved stue temperatur. Dæk den til med husholdningsfilm eller et fugtigt viskestykke..
  5. Opstramning / opspænding af dejen: Kom mel på et bord og hæld dejen ud på bordet. fold nu dejen flere gange, først den ene vej og så modsat. Fold den derefter fra siderne ind imod midten. Når dejen er strammet op placeres den med bunden i vejret i en hævekurv..
  6. 2. Hævning: Dejen skal nu hæve i ca. 3 timer, til den er vokset pænt op i størrelse..
  7. Forvarm ovnen til 230 graden på varmluft med undervarme, eller alm. varmluft. Det skal gerne gøres ca. en time før dejen er hævet færdig.Placer en rist med et ildfast fad øverst i ovnen, det skal bruges til at lave damp under bagningen..
  8. Vend dejen ud på den forvarmede bageplade, jeg bruger en hulplade, synes at den giver et bedre resultat. Snit dejen i det ønskede mønster og kom bagepladen på anden nederste rille i ovnen. Kom en kop vand i det ildfaste fad, så der kommer masser af damp i ovnen..
  9. Bag nu brødet i 10 min. Tag den øverste rist og det ildfaste fad ud og flyt nu brødet op midterst i ovnen, bag brødet yderlige 15 - 20 min, eller til det har fået en flot gylden farve..
  10. Tag brødet ud og lad det køle af på en rist..
  11. Velbekomme..

Surdejsbrød - lækkert, sprødt og dejlig luftigt surdejsbrød. Jeg er simpelthen blevet afhængig af surdejsbagning, og jeg bager nu flere gange om ugen med min surdej. Findes der noget bedre end friskbagt brød? Brug tiden derhjemme på at finde din indre bagermester frem, og skru det perfekte surdejsbrød sammen. Surdejsbrød begynderguide - nem opskrift. (Re-upload med nyt) Her viser jeg så, hvordan man laver et surdejsbrød i.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Perfect Nemt surdejsbrød"

Post a Comment