How to Prepare Delicious Surdejsbrød

Surdejsbrød. Et surdejsbrød kræver tid og kærlighed men ikke særligt meget arbejde. Hvis man ellers har styr på timingen. Der er lange perioder i køleskabet og på køkkenbordet, så du skal lige holde styr på, hvor.

Surdejsbrød I programmet Smagen af Danmark lærte Morten at bage et klassisk hvedesurdejsbrød - det tager sin tid, men det smager fantastisk. Surdejen giver ekstra god smag og giver brødet en god. Det ser sådan du laver både helt almindelig og nogen mere fancy surdejsbrød ridsninger. You can have Surdejsbrød using 6 ingredients and 6 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Surdejsbrød

  1. You need 460 of gr vand.
  2. You need 290 of gr opfrisket surdej (der flyder på vand).
  3. Prepare 70 of gr fuldkornsmel.
  4. It's 150 of gr ølandshvedemel, sigtet/fuldkorn.
  5. It's 460 of gr hvedemel (bedst Kornbymølle nr. 1, friskmalet og god hæveevne).
  6. You need 20 of gr salt.

Nu ved du hvordan du laver surdejsbrød ridsning som en professionel. Surdejsbrød i hævekurv, lavet på røremaskine med flot fermenteret krumme og store huller. Sådan opbygger du styrke og inkorporerer ting i dit brød. Surdejsbrød Her er den så, den video jeg selv stod og manglede da jeg startede.

Surdejsbrød step by step

  1. Opfrisk surdej: en spk køleskabssurdej, 150 gr vand, 75 gr fuldkornsmel og 75 gr hvedemel, står 4-6 timer, til surdejen flyder på vand.
  2. Rør surdej, vand alle slags mel sammen, på røremaskine: 5 min langsomt, hviler 20 min.
  3. Rør 10 min mellemhastighed, hviler 10 min, tilsæt salt og rør til dejen har samlet sig igen.
  4. Hæv koldt natten over, gerne 24 timer, dækket med plast.
  5. Form dejen til brød, gerne med foldninger og hstil til hævning i hævekruv.
  6. Hæv gerne lunt, til dobbelt størrelse, ca 2-3 timer, rids brødet og bag ved 270 grader i 10 min, skru ned til 190 grader og bag til kernetemperaturen er 99 grader. Tilføj gerne vand de første 10 af bagetiden..

Nem opskrift på surdejsbrød uden gær. Vand og øl hældes i en skål og blandes med gær og surdej. Download Surdejsbrød stock photos at the best stock photography agency with millions of premium high quality, royalty-free stock photos, images and pictures at reasonable prices. Surdejsbrød har ikke noget med magi eller kunst at gøre. Mit yndlings surdejsbrød med ristede sesamfrø hævede natten over i køleskabet - og blev bagt på Bagestålet med et fint resultat.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "How to Prepare Delicious Surdejsbrød"

Post a Comment