Recipe: Delicious Mormoræblekage!

Mormoræblekage!. Den kan også laves med andre former for knas; for eksempel med ristede havregryn, i en mormoræblekage-version med gele, med havrekiks (og vaniljeyoghurt) eller.

Mormoræblekage! You can have Mormoræblekage! using 9 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Mormoræblekage!

  1. You need 250 g of smør.
  2. Prepare 250 g of sukker.
  3. Prepare 3 of store æg.
  4. Prepare 300 g of mel - jeg brugte ølandshvede.
  5. Prepare 2 of tsk bagepulver.
  6. You need 1/2 of tsk kardemomme.
  7. Prepare 3/4 of dl mælk.
  8. It's 5-6 of -7 æbler - det kommer an på størrelse - jeg brugte gråsten - ikke så store! Jeg brugte 6 æbler.
  9. Prepare of perlesukker til drys - det kan erstattes af alm sukker.

Mormoræblekage! step by step

  1. Smørret skal smeltes. Æg og sukker skal piskes rigtig godt - så du virkelig har en fin og luftig blanding. Det smeltet smør tilsættes. Vend så de tørre ingredienser i - mel, bagepulver og kardemomme. Rør forsigtigt og vend tilsidst mælken i dejen også dette gøres forsigtigt..
  2. Fordel dejen i formen som skal være godt smurt. Jeg har en rektangulær form 17 X30 cm - men du kan bage i stor springform ca. 26 cm - min kage er relativ høj - den kunne være bagt i en lidt større form!.
  3. Skræl æblerne og skær dem i både ikke for tykke stykker - læg dem tæt oven på dejen og tryk dem forsigtigt i - drys med perlesukker. Sæt kagen i ovnen og bag den ved 175 grader i ca. 40 til 50 min alt efter hvilken form du bruger den skal være pæn brun -  den skal slippe kanterne -mærk om den føles bagt - stik evt. en strikkepind i og se om der er dej på..
  4. Kagen afkøles. Kagen kan spises uden noget til men den kan også spises med creme fraiche - i 70'erne skulle alt serveres med creme fraiche!! Man kunne også servere flødeskum til..

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Delicious Mormoræblekage!"

Post a Comment