Recipe: Appetizing Jordbær rabarber marmelade

Jordbær rabarber marmelade. Nogle gange skal man i hus med sin marmelade på en hurtig og let måde. Det er måske hverdag, eller også er det weekend, men man vil ikke bruge hele sin. Jordbær- rabarber marmelade i sukkerfri udgave, Smager præcis ligeså godt og syndigt som den med sukker.

Jordbær rabarber marmelade Lækker Jordbær/rabarber syltetøj, som er meget nem at lave og smager så englene synger. Jeg har altid gået rundt og troet at syltetøj og marmelade var to ord for det samme produkt. Marmelade med jordbær og rabarber, som passer perfekt til en brunch eller et morgenmadsbord. You can cook Jordbær rabarber marmelade using 7 ingredients and 7 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Jordbær rabarber marmelade

  1. Prepare 1 kg of rabarber.
  2. Prepare 1 kg of jorbær helst en sort der ikke er for vandet.
  3. You need 1 kg of syltesukker.
  4. It's 1 of citron - Økologisk ubehandlet.
  5. It's 2 of stænger kanel.
  6. Prepare 20 g of appelsin sukker.
  7. Prepare of (Rom eller atamon til at skylle glas I).

Hvis frosne rabarber og jordbær anvendes, vil marmeladen blive tyndere. Du kan lave marmeladen af rabarber alene, men de sødmefulde jordbær gør noget rigtigt godt for marmeladen. Kombinationen af jordbær og rabarber er fænomenal! Marmelade er smørbart og tykkere i konsistensen end syltetøj.

Jordbær rabarber marmelade instructions

  1. Vask og nip jordbær - lad dem dryppe af I sigte..
  2. Vask og rengør rabarber - jeg bruger kun det rigtig røde af rabarberne (de grønne ender med lidt rødt fryser jeg og når portion er stor skal der koges saft - jeg har faktisk frosset I poser så I nogen er der kun grønne stykker vil forsøge med en grøn grød) men intet bliver smidt ud..
  3. Skær rabarber i stykker på et par cm. - læg dem I bunden af en stor gryde - hæld pektinsukker over - stik kanel stængerne I sukker- skræl citron og kom ligeledes citronskal I gryden.
  4. Kom så jordbær i gryden og drys dem med appelsin sukker - lad det stå nogle timer..
  5. Varm så gryden op og lad det simre i ca 8-10-15 min rabarber skal være møde og sukker opløst - alt efter om jorbær skal fremstå hele eller mosede - så må du til passe hvordan du rører! Jeg havde små bær - jeg kogte i 8 min og vendte herefter rundt I gryden..
  6. Vask og skold glas - skyl i rom (eller atamon). Jeg bruger rom og fråser lidt det giver smag!.
  7. Kom marmaladen på glas. Fisk kanel og citronskal op og smid ud - til bind glas. Farven er skøn og duften dejlig og smagen af sommer. Jeg har et ekstra køleskab hvor jeg opbevarer syltesager!.

Wie man vegane Aufstriche, Marmelade, Wurst und Co. einmacht und einkocht. Pynt med jordbær og hakket chokolade. TIPS: Du kan også bytte nogle af jordbærrene ud med blåbær, hindbær eller brombær. Opskrift med video - Hindbær og jordbær marmelade laver man på den samme måde. Faktisk kan du bruge næsten alt slags frugt til den samme opskrift.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Appetizing Jordbær rabarber marmelade"

Post a Comment