Recipe: Yummy Pâté tilberedt med kyllinglever, Karl Johan og portvin

Pâté tilberedt med kyllinglever, Karl Johan og portvin.

Pâté tilberedt med kyllinglever, Karl Johan og portvin You can cook Pâté tilberedt med kyllinglever, Karl Johan og portvin using 9 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Pâté tilberedt med kyllinglever, Karl Johan og portvin

  1. Prepare 300 g of kyllinge lever.
  2. Prepare 150 g of røget bacon - for at få smag havde jeg købt toskans bacon som har en fantastisk smag - jeg køber over nettet hos Ømand.
  3. Prepare 15 g of tørrede karl johan svampe man kan bruge friske svampe som f.eks champignon ca. 100 g.
  4. You need 1 of æg.
  5. It's of lidt timian ca. 1 teskefuld jeg brugte frisk timian.
  6. You need 2 spsk of portvin.
  7. You need 1 of dl fløde.
  8. You need of salt og peber.
  9. It's of lidt smør.

Pâté tilberedt med kyllinglever, Karl Johan og portvin instructions

  1. Hvis du bruger tørrede svampe skal de sættes i blød i lunkent vand ca. 20 min.  Kom dem derefter i en si - bruger du friske champignon så skal de skæres i kvarte. I begge tilfælde skal de lige sauteres i smør på panden..
  2. Hvis du har kødhakker så skal bacon og kyllingelever hakkes en gang. Hvis du som jeg ikke har kødhakker, kan du bruge food processor - skær bacon i tern og kør dem på puls nogle gange så bacon er som hakket tilsæt kyllingelever og kør det nogle gange..
  3. Kom massen i en skål tilsæt æg, fløde, portvin, timian, salt og peber - rør det godt sammen - lad det hvile i en times tid. Tilsæt så svampe. Jeg valgte at fore min form med tynde skiver bacon og kom også nogle stykker på toppen. Man kan godt nøjes med at smøre formen med smør..
  4. Sæt formen i ovnen bag den i ca. 50 min ved 190 grader. Server med godt brød og cornichoner..

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Recipe: Yummy Pâté tilberedt med kyllinglever, Karl Johan og portvin"

Post a Comment