How to Prepare Appetizing Rugbrød bagt med gær

Rugbrød bagt med gær. Jeg har bagt dette rugbrød med rugmel og en masse kerner, hvor de ikke først skal stå i blød først. Dejen tager minimum af tid og røre sammen - det er Når man vil bage rugbrød er det vigtigt at have en mere syrlig surdej, end hvis du vil bage brød og boller. Det skyldes at vi har brug for mere syre, så.

Rugbrød bagt med gær Bl.a. til hyggelige familie-frokoster, morgenmad hos mine bedsteforældre og søndage med nybagt rugbrød beklædt med et. Rugbrød Jeg har altid elsket rugbrød. Rugbrød var en stor del af min barndom, og min far bagte det skønneste brød bagt på surdej. You can cook Rugbrød bagt med gær using 11 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Rugbrød bagt med gær

  1. You need 200 g of yoghurt.
  2. Prepare 350 g of koldt vand.
  3. Prepare 25 g of gær.
  4. Prepare of Saft af en halv citron.
  5. Prepare 450 g of rugmel - jeg havde friskmalet.
  6. Prepare of marcello rug.
  7. It's 100 g of fuldkorns durummel.
  8. It's 1 spsk of honning.
  9. You need 1 spsk of salt.
  10. Prepare 2-3 spsk of ristede hampefrø.
  11. You need 2-3 spsk of chia frø.

Jeg var ofte med, når der blev bagt, og der skulle smages på dejen. Så jeg prøvede med halv vand og halv surmælks produkt. Undskyld Hornbek 😊Dobbelt portion kan Jo, nusser lige lidt med Hornbeks kartoffelrugbrød - vejer omhyggeligt alt af - men - min hjemmelavede malt er forsvundet fra sin plads - sender onde. Et lækkert med rugbrød med sødme fra tørrede frugter og fylde fra nødder og kerner.

Rugbrød bagt med gær step by step

  1. Bland yoghurt, vand gær - lad det stå 30 min. Tilsæt de øvrige ingredienser - gem lidt rug mel - rør godt rundt - du behøver ikke røremaskine..
  2. Dejen skal være tyk grød - lad den stå 15-30 min - rør rundt og tilsæt evt lidt mere rugmel - kom i rugbrødsform. Lad hæve 2-3 timer..
  3. Sæt formen i ovnen ved 230 g bag i ca 10 min og skru ned til 190 grader bag yderligere i ca 1 time - tag brødet ud af formen og bag yderligere i 10 min. Har du dampovn så 100 % damp i 10 min og resten af bage tiden 30 % - du kan uden dampovn sætte en bradepande med lidt vand i ovnen..
  4. Har du maltmel kan du med fordel tilsætte lidt for at få en mørkere farve - kerner kan også tilsætter eller du kan drysse med f.eks solsikke kerner!.

Begynd dagen i forvejen, men så har du også fantastisk rugbrød i vente. Tag dem ud og køl af. Nemt og saftigt hjemmebagt rugbrød med kerner. Bag selv nemt dit eget rugbrød kun på gær og helt uden surdej. Få opskrift på verdens bedste rugbrød Hjemmebagt saftigt rugbrød fyldt med kerner - det bliver ikke meget bedre.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "How to Prepare Appetizing Rugbrød bagt med gær"

Post a Comment